Rowokół jest wzniesieniem, które znajduje się w Słowińskim Parku Narodowym. Jego szczyt wznosi się 115 m. n.p.m. Kiedyś czczony był tu pan słońca i ognia – Swarożyc.

Do parkingu w Smołdzino od naszej bazy noclegowej – Lazurowa Bryza – mieliśmy około 20min. Parking jest bezpłatny i znajduje się obok stacji benzynowej. Stamtąd żółtym szlakiem wchodzimy do Słowińskiego Parku Narodowego. Dochodzimy do pierwszego skrzyżowania i zmieniamy szlak na niebieski.

Bardzo przyjemnie idzie się w cieniu drzew a nachylenie nie daje zbytnio w kość. Po niedługim czasie leśna dróżka zmienia się w drewniane podesty, które przygotowane są również pod wózek. Na ich końcu ukazuje nam się wieża widokowa.

Koszt biletu wstępu na 2022 r. to 6 zł. Po pokonaniu ponad 150 schodów ukazują nam się piękne widoki. Możemy podziwiać Morze Bałtyckie, jezioro Łebsko oraz jezioro Gardno.

Wracamy tą samą drogą, którą przyszliśmy. W planach mieliśmy przejść całą ścieżkę dydaktyczną, ale nie połapaliśmy się którędy iść dalej. Według nas trasa jest słabo oznakowana.