Niedługa wycieczka, na którą można bez problemów wziąć 4-letnie dziecko. Atrakcja znajduje się niecałe 20 min. jazdy samochodem od naszej bazy noclegowej Lazurowa Bryza. Samochód zaparkowaliśmy na dużym parkingu tuż przed znakiem oznajmującym, że jesteśmy w Orzechowie. Schodzimy w dół gdzie ukazuje nam się drogowskaz informujący, w którym kierunku iść do celu.

Musimy przejść ośrodek wczasowy Leśnik. Zaraz za nim po lewej stronie znajduje się wieża widokowa. Wstęp jest bezpłatny. Po pokonaniu ponad dwustu schodów i spaleniu śniadania ukazują nam się cudne widoki.

Następnie idziemy jakiś czas betonową ścieżką do skrzyżowania. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo, przechodzimy drewniany mostek i maszerujemy leśną dróżką. Po prawej stronie zauważamy drewnianą wiatę. Od tego momentu wchodzimy na ścieżkę dydaktyczną, o czym informuje nas tablica. Znajdują się tam również stojaki na rower.

Nogi nie zdążyły ochłonąć po wspinaczce na wieże widokową, a znów muszą wnieść nas po kolejnych schodach. Na szczęście jest ich zdecydowanie mniej. Jesteśmy na wydmie, po której chodzimy po drewnianych kładkach.

Po zejściu z kładek wchodzimy w las. Prowadzi nas zielony szlak. Mijamy mnóstwo tablic informacyjnych. Bardzo przyjemny spacerek, który kończy się w miejscu, w którym zaczęliśmy.