Podczas wycieczki odwiedzimy dwa zamki, jeden pałac i zabytkowy folwark. Spory odcinek trasy przebiega przez lasy prószkowskie i pokrywa się ze ścieżką dydaktyczną Nadleśnictwa Prószków. To doskonała okazja do obserwacji zwierzyny leśnej i tutejszej bogatej flory. Miłośnicy terenowej jazdy, będą mogli potrenować na wzgórzach poligonu w Winowie.

Wycieczkę rozpoczynamy przy śluzie i moście samochodowym na Wyspę Bolko. Pierwszy odcinek trasy do Prószkowa można pokonać na dwa sposoby. Najprościej pojechać wzdłuż drogi wojewódzkiej 414. Jedziemy ścieżkami rowerowymi i chodnikami. Jedynie krótki odcinek pomiędzy Złotnikami a Pomologią musimy przejechać jezdnią dla samochodów. Ci, którzy nie lubią towarzystwa samochodów mogą pojechać trasą przez poligon winowski (Trasa 0006 A). Jest to dłuższy, ale ciekawszy wariant. Po przejechaniu mostu na Bolko przekraczamy DK 45, kierując się ul. Odrodzenia. Skręcamy w pierwszą drogę w lewo i po kilkudziesięciu metrach wjeżdżamy na DW 414. 200 metrów dalej przy zabytkowej willi skręcamy w lewo jadąc pod górę drogą z betonowych płyt. Jedziemy prosto aż do ulicy Księdza Alojzego Ligudy, gdzie skręcamy w prawo. 250 m dalej zaczyna się poligon. Zjeżdżamy drogą gruntową w dół, za zakrętem w lewo jedziemy prosto groblą pomiędzy dwoma stawkami i po krótkim podjeździe wjeżdżamy na wzgórze, z którego widać cały poligon. Jedziemy dalej prosto, a przy zagęszczeniu tras motocrossowych skręcamy w lewo i od razu w prawo. Polna droga zjeżdża po łuku w prawo.

Dojeżdżamy do kolejnej drogi polnej, gdzie skręcamy w prawo i od razu w lewo. Wyjeżdżamy z poligonu i dojeżdżamy do wsi Chrząszczyce, gdzie od razu skręcamy ostro w prawo w asfaltową szosę, która prowadzi do Domecka. Przed samą wsią skręcamy w lewo, w drogę polną, przejeżdżając obok niewielkiego zagajnika na wzgórzu. Jedziemy do kolejnej asfaltowej szosy, gdzie skręcamy w prawo i podjeżdżamy lekko pod górę. Przejeżdżamy przez zagajnik i kiedy kończą się drzewa przy drodze zjeżdżamy w lewo w polną drogę, która prowadzi nas do parku w Prószkowie-Pomologii. Do centrum miasta możemy dojechać asfaltem (DW 414), albo ciekawszym wariantem przez park. Jedziemy najbardziej na zachód położoną ścieżką parku, a gdy dojeżdżamy do poprzecznej drogi będącej granicą arboretum, kierujemy się dalej prosto wąską ścieżką, której początek łatwo przeoczyć. Od tej pory jedziemy zacienionym tunelem pośród drzew i docieramy do miasta.

Przejeżdżamy przez cały Prószków główną drogą (DW 414) i kiedy kończą się zabudowania miejskie, zjeżdżamy lekko w lewo w ulicę Partyzancką. Po 10 metrach możemy zboczyć w prawo gdzie znajduje się malownicze łowisko wędkarskie, gdzie możemy odpocząć. Jadąc dalej, mijamy przysiółek Wybłyszczów i wjeżdżamy wygodną gruntową drogą w las, gdzie zaczyna się leśna ścieżka dydaktyczna Nadleśnictwa Prószków. Jedziemy 1,5 km i skręcamy w prawo, przejeżdżając mostem leśnym nad autostradą A4. Jedziemy szeroką drogą leśną kilka kilometrów prosto, aż docieramy do dużego leśnego skrzyżowania, gdzie krzyżują się aż trzy drogi. Skręcamy w lewo i za chwilę znów w lewo. Jedziemy prosto aż dotrzemy di drogi poprzecznej, gdzie skręcamy w prawo trafiając na leśniczówkę w Gwoździcach. Przy leśniczówce skręcamy w lewo. 2 km dalej przekraczamy DK 45 i wjeżdżamy do Gwoździc ul. Boczną. Dojeżdżamy do DW 415, gdzie skręcamy w lewo i dojeżdżamy do Rogowa Opolskiego.

Z Rogowa Opolskiego do Dąbrówki Górnej możemy pojechać na dwa sposoby. Najprostszy, ale mniej ciekawy jest dojazd asfaltem (TRASA 0006 C): ul. Parkową wracamy do DW 415, przejeżdżamy wiaduktem nad A4 i wjeżdżamy do Dąbrówki. My jednak po zwiedzeniu zamku i parku w Rogowie zjeżdżamy wzdłuż murów parku w dół i dojeżdżamy do Odry. Przejeżdżamy obok śluzy i polną ścieżką przy rzece docieramy do mostu A4. Jedziemy wzdłuż niego i docieramy do starego wiatraka, gdzie przejeżdżamy pod mostem ul. Chrobrego. 500 m od mostu mijamy zabudowania, za którymi od razu skręcamy w lewo mijając po prawej stronie mały zagajnik. Przejeżdżamy obok małego stawku po lewej i zaraz za nim skręcamy w prawo w polną drogę. Dojeżdżamy nią do końca, skręcamy w lewo i zaraz w prawo. Droga wije zakręcając raz w lewo, raz w prawo przez następne 1,5 km i ul. Wyzwolenia dociera do parku pałacowego w Dąbrówce Górnej.

Z pałacu w Dąbrówce ruszamy tą samą trasą, którą przyjechaliśmy. Mijamy pałac, niewielką polanę po prawej i zaraz za nią skręcamy w lewo, by po około 1 km dotrzeć do wału nad Odrą. Skręcamy w lewo i jadąc cały czas wałem docieramy do Wyspy Bolko w Opolu. Wał jest przejezdny na całej swojej długości, jednak w lecie niektóre odcinki mogą być okresowo zarośnięte przez trawy, co może trochę utrudniać jazdę.