Wycieczkę zaczynamy na parkingu pod Okiennikiem Wielkim. Ta skała o ponad trzydziesto metrowych ścianach jest jednym z najpiękniejszych widoków Jury. Znajduje się nieopodal miejscowości Piaseczno w gminie Kroczyce. Można wejść na jego szczyt wąskimi, krętymi ścieżkami. Następnie szlak żółty i czerwony doprowadza nas do Piaseczna. Przed pętlą autobusową szlak czerwony skręca w lewo. My jednak mamy słabość do jaskiń, przez co pojechaliśmy prosto w poszukiwaniu Jaskini Piaskowej. Znalezienie jej graniczy niemal z cudem. Wejście do niej możliwe jest tylko na wdechu. Natomiast gdy już miniemy wąskie wejście mamy przed sobą niewielką salkę. Wczołgując się w prawą odnogę możemy wyjść z drugiej strony pagórka, my jednak nie byliśmy przygotowani na taką przeprawę. Wróciliśmy na czerwony szlak i dotarliśmy nim do zamku w Morsku. Następnie szlakiem czerwonym (tym razem rowerowym) udaliśmy się do Skarżyc, gdzie zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Skarżyckiej. Stamtąd wróciliśmy do Okiennika Wielkiego.